Contact
Ambassadeur programma
Acties
Direct uw winst berekenen

Technische vragen

1. Ik kan de opbrengsten van mijn SolarEdge omvormer niet meer monitoren.

Dit is meestal te wijten aan een storing in de internetverbinding. Het zou kunnen zijn dat uw modem, router of Powerline geen verbinding heeft met de omvormer. Dit betekent dus niet dat uw omvormer niet naar behoren werkt, maar het is wel verstandig om dit na te gaan. Dit dient overdag te gebeuren, omdat de omvormer 's nachts in standby-stand staat. Het is van belang dat het een dag betreft met voldoende zonnestraling.

Door één keer op de groene knop aan de onderzijde te drukken kunt u zien of het display naar behoren werkt en of de omvormer het doet. De internetverbinding kunt u controleren door vijf keer op de groene knop aan de onderzijde van de omvormer te drukken. Er verschijnen dan een aantal nullen en enen. Indien de eerste twee nullen een één worden ligt de storing niet aan de omvormer maar aan de verbinding met het internet. Dan is het de bedoeling dat u de hele verbinding met de omvormer en het internet reset.

Het volledig resetten doet u door alle stekkers van de router, het modem en eventueel de Powerline eruit te halen. Vervolgens schakelt u de omvormer uit met de schakelaar aan de onderzijde. Daarna steekt u alles weer terug en schakelt u de omvormer weer aan. Alles is nu gereset. Het kan nu tot de volgende ochtend duren voordat u de actuele gegevens doorkrijgt en alles weer herstelt is.

Indien u gebruik maakt van Powerline-adapters (internet via het stopcontact) kan het noodzakelijk zijn deze (als bovenstaande stappen niet toereikend zijn) te pairen (opnieuw aan elkaar te koppelen). Dit doet u door de knop aan de voor- of onderzijde van de Powerline eenmaal kort in te drukken. Binnen 1 minuut dient u dit te herhalen op de andere Powerline-adapter.

2. Ik kan de opbrengsten van mijn Omnik omvormer niet meer monitoren

Dit is meestal te wijten aan een storing in de internetverbinding. Het zou kunnen zijn dat uw modem, router of WiFi-repeater geen verbinding heeft met de omvormer. Dit betekent dus niet dat uw omvormer niet naar behoren werkt, maar het is wel verstandig om dit na te gaan. Dit dient overdag te gebeuren, omdat de omvormer 's nachts in standby-stand staat. Het is van belang dat het een dag betreft met voldoende zonnestraling.

Het volledig resetten doet u door alle stekkers van de router, het modem en eventueel de WiFi-repeaters eruit te halen. Vervolgens schakelt u de omvormer uit met de schakelaar aan de onderzijde. Daarna steekt u alles weer terug en schakelt u de omvormer weer aan. Alles is nu gereset.

Als u een nieuwe router, modem of internetprovider heeft, dient u de router opnieuw aan de omvormer te verbinden. In de handleiding die u onder de button 'Downloads' vindt kunt u lezen hoe u dat doet (of u klikt hier: Wifi instellen Omnik)
Op ons Youtube-kanaal www.youtube.com/PureSolarnederland vindt u bij 'Troubleshooting' ook een installatiehandleiding voor de Omnik. Hier kunt u in een voorbeeldfilmpje ook zien hoe u de router weer kunt verbinden met de omvormer.

3. Ik heb een nieuwe modem / router / internetprovider. Hoe koppel ik mijn omvormer weer met mijn netwerk?

Als u een SolarEdge omvormer heeft zet u simpelweg uw internetkabel om van uw oude router naar uw nieuwe. Een SolarEdge omvormer is namelijk bedraad aangesloten, dus u dient de bedrade aansluiting weer te herstellen.

Als u een Omnik omvormer heeft dient u uw WiFi-netwerk opnieuw aan te melden in uw omvormer. Hoe u dit doet kunt u lezen in het volgende document: (Wifi instellen Omnik). Dit document is ook opgenomen onder de button 'Downloads'.